Домой mavzular O’qituvchi – trenerning ko’p qirrali kasbiy – pedagogik funksiyalari.

O’qituvchi – trenerning ko’p qirrali kasbiy – pedagogik funksiyalari.

O'qituvchi – trenerning ko'p qirrali kasbiy – pedagogik funksiyalari.

O'qituvchi – trenerning ko'p qirrali kasbiy – pedagogik funksiyalari.

O’qituvchi – trenerning ko’p qirrali kasbiy – pedagogik funksiyalari.

O’qituvchi – trenerning ko’p qirrali funksiyalari. Trener-biz yana yugurishimiz mumkin?” “Bu ajoyib bo’ldi”.“Qoyil – bu ham tugadi! Keling buni yana takrorlaylik “. “Qarang! Mashg’ulot endi boshlana?tgandek “. “Bugun vaqt tugadi!” “Rahmat trener!” Bu – sizning mashg’ulotingizdagi iboralar? Bu – sizning o’yinchilaringizni mashg’ulotdagi tashabbus ko’rsatish darajasi? Agar bunday bo’lmasa, biz ?rdam berishimiz mumkin.

Mashqlar amali?tning asosiy kuchi va kuchli jamoaning oldindan rejalashtirgan poydevoridir. Bu  mashqlar ham shug’ullantiradi, ham ish qobiliyatini tiklaydi. Trenerlar va o’yinchilar shuni bilishlari zarurni, har bir mashg’ulot imkoniyatlarni rivojlantirishga, jamoaviy xis- tuyg’ular va yuklamalardan baxramand bo’lishini charxlashga qaratiladi. Bunda o’yinchilarni mashg’ulot oldindanoq g’alabaga-samarali natijaga erishishi kerakligi haqida shakllantiruvchi ko’rsatma berish muhim ahamiyat kasb etadi. Trenerlar o’z o’yinchilarga qanchalik ishonsa, mashg’ulot davomida tashabbuskorlikni ta’minlasa, mashqlarni o’zlashtirish sur’a shunchalik yuksak bo’ladi.

Trener. Siz o’z jamoangiz mativatsiyasini yaratish masul’siz! Siz birinchi navbatda uzingizdan  eng yaxshi xislatlarni talab qilishingiz kerak, shogirdlaringizdan yuksak natijalarni talab  qilishdan avval, ularga ana shu xislatlarni singdirishingiz lozim. Agar o’yinchilar sizni  ularga bo’lgan ishonchni kuchaytiradi.

Mashqlarni tanlash va tabaqalashtirilgan holda qo’llash uchun siz o’z imkoniyatingizni ham, jamoangiz imkoniyatini ham chuqur bilmog’ingiz darkor. Mashg’ulotda vaqtni tejamli va foydali sarflash uchun mashqlarni oldindan  rejalashtirish maqsadga muvofiq bo’ladi. Mashg’ulotni mazmunli va sermaxsul o’tkazish uchun siz unga ijodiy va innovatsion ruhda ?ndashishingiz kerak. Siz jamoangiz ehti?ji va imkoniyatini  bilgan holda unga moslashishingiz zarur. mazkur kitobda ?ritilgan mashqlar sizning mashg’ulotingiz dasturiga moslashtirilishi va qo’llanilishi mumkin. Bu masalada hech qanday  qoidalar yo’q! Barcha mashqlarning barcha qismini o’zingizga mos tartibda o’zgartirishingiz  mumkin.

mashg’ulotlar va mashqlarni yangi mavsumga mos ravishda qayta ishlab chiqish hamda tay?rlash haqida o’ylaydilar. Shoshiling! Biz o’tgan mavsumga, balki yaxshi g’alabalarga ega bo’lganmiz, o’tgan yilgi tay?rgarlik jara?nida yaxshi natijalarga erishganmiz. Lekin qanday bo’lmasin dam olish vaqtlarida xa?lparastlikni chetga surib, o’z tasavvurimizni o’yinchilarda mavsum yakunida qon bosimining ortishi ?ki yurak xurujini yuzaga kelgan holatlarga qaratamiz va rejani qayta ishlash ?ki unga o’zgartirishlar kiritishda buni e’tiborga olishni esdan chiqarmaslik zarur.

Yangi mavsum rejasini shakllantirishda qo’yiladigan eng yaxshi qadam – bu Sizning xuzuringizdagi trenerlar tarkibi va texnik mutaxassislar fikridan foydalanishdir. Siz o’zingizga biriktirilgan ?rdamchilaringiz ma’lumotiga tavsiyalaridan oqilona foydalanishingiz, ularga ijodiy ?ndashib, amalga tadbiq etishingiz mumkin. O’z o’yinchilaringiz haqida inson taqdiri va jamoa taqdiri nuqtai nazaridan o’ylang.

Ularni o’yin haqidagi bilimi va malakasi, kamchiligi va ustivor jixatlarini baholang. Jismoniy yetukligi, emotsional holati, ruhiyati hamda o’yin uslubini o’rganing. Mashqlarni shunday tanlangki, shug’ullanuvchi o’yinchilaringiz ularni  o’zlashtirishga tay?r bo’lishsin.

O’qituvchi – trenerning ko’p qirrali funksiyalari

Muallif: R.N.Ro`zmetov

Mavzular.

manba